In contextul actiunilor de promovare a exporturilor românesti pe piata braziliana, BPCE São Paulo a actionat pentru a obtine, fara plata, din partea organizatorilor târgului international CouroModa, São Paulo, 16-19 ianuarie 2012, posibilitatea prezentarii oportunitatilor de afaceri oferite de firme românesti in domeniul incaltamintei si produselor din piele. Acest târg, devenit traditional, se afla la cea de-a 39-a editie, fiind cea mai mare manifestare expozitionala de acest gen din America Latina si a doua la nivel mondial.
CouroModa este un târg international specializat pe produse din piele, in special incaltaminte, reunind cei mai importanti producatori si importatori brazilieni, cu peste 1.200 de expozanti, prezentand 2.300 de marci si atragand mai mult de 25.000 vizitatori, la editia din acest an. Ca urmare a demersurilor intreprinse pe langa organizatori (Couromoda Feiras Comerciais Ltda.), a fost obtinuta o sala pentru o ora, in ziua de 17 ianuarie 2012. In pregatirea expunerii-seminar, in zilele de 16 si 17 ian. a fost vizitat târgul si au fost invitate mai multe firme participante cu stand propriu, sa asiste la discutia cu privire la capacitatea firmelor românesti din domeniul de specialitate al târgului. La expunerea organizata in ziua de 17 ianuarie, intre orele 15.00-16.00, au participat reprezentati ai 11 asociatiii patronale si firme braziliene (ABIACAV, ABICalçados, SINDICalçados, Centrocouro, Hortela Doce, JM Presentes, La Femme, Passo Forte, RR Shoes, Tradef, Via Sul). Au fost prezentati indicatorii macroeconomici ai României, s-a pus accent pe oportunitatile oferite de integrarea României in UE si s-au expus date cu privire la firme românesti care activeaza in domeniul incaltamintei si produselor din piele: Antilopa SA, Aurora SA, Comart SCM, Eledur SCM, Flaros SA, Mondoscarpa SRL, Nemira SRL, Select Star SRL, STI International SRL, Tino SA. Firmele respective au fost selectionate din baza de date a BPCE, din Buletinele virtuale editate de noi lunar, ce includ mereu prezentari de companii românesti, si din materialele de promovare realizate de CRPCIS, referitoare la oferta de export a României. Participantii la expunerea-seminar au manifestat interes pentru produsele românesti, au preluat datele de contactare ale producatorilor si au mentionat ca vor supune analizei conducerii firmelor lor posibilitatea dezvoltarii de afaceri cu parteneri români. Apreciem ca seminarul si-a atins obiectivele, a facut cunoscuta oferta româneasca si a generat interes pentru initierea de relatii de afaceri cu firme din tara noastra.
|