Facebook Twitter Email

Primul oraş românesc devenit în urmă cu şase ani Capitală Culturală Europeană, Sibiul beneficiază de investiţii cu 66 la sută mai mari în domeniul culturii, tocmai pentru a-şi atrage cât mai mulţi turişti, asta după ce anul 2012 a fost declarat deja de primarul municipiului, Klaus Iohannis, cel mai bun din domeniul turistic.

“Până acum, abordarea noastră, a Sibiului, de a investi în cultură şi de a profila oraşul ca oraş cultural a dat rezultate excepţionale şi vom continua aşa”, a anunţat, joi, Iohannis.

Potrivit acestuia, în acest an, municipalitatea investeşte şase milioane de lei în cultură, cu 66% mai mult faţă de anul trecut.

Ordonatorul de credite a aprobat alocările financiare pentru proiectele selectate pe agenda culturală a acestui an, strânse sub tema Sibiu Smart. Suma totală cu care municipalitatea finanţează cele 78 de proiecte selectate este de 5,92 milioane de lei. Primăria Sibiu intenţionează şi stabileşte zilele acestea ultimele detalii pentru încheierea unui parteneriat cu firma Ambient, aceasta devenind partener oficial al agendei culturale a acestui an. De altfel, Ambient sprijină deja de mulţi ani cultura sibiană, printre evenimentele care se bucură de prezenţa Ambient fiind chiar Festivalul Internaţional de Teatru Sibiu.

Cele mai mari sume au fost alocate pe agendă unor evenimente cu tradiţie în viaţa culturală sibiană: Artmania (300.000 lei), TIFF Sibiu (250.000 lei), Astra Film Festival (300.000 lei), Gaudeamus (200.000 lei), Sibiu Jazz Festival (200.000 lei), Festivalul Internaţional al Artei Lirice (200.000 lei), Festivalul Internaţional de Folclor ‘Ioan Macrea’ (140.000 lei), Festivalul Internaţional de Folclor Cântecele Munţilor (100.000 lei), Concertele estivale: Zielele româno-americane (120.000 lei), Festivalul Huet. Urban – Green is Smart (120.000 lei), Biblioteca digitală a ULBS (100.000 lei), Sibiu Fashion Days (100.000 lei), Feeric Fashion Days (100.000 lei) şi Târgul de Crăciun (200.000 lei).

Sume importante au fost alocate şi evenimentelor mai nou intrate în mediul cultural sibian, dar care sunt foarte apreciate de public: Media Music Awards (280.000 lei), Cibinfest 2013 (100.000 lei), Festivalul Internaţional de Muzică Sibiu (94.000 lei), Focus Sibiu (80.000 lei), Miss Diaspora Models International 2013 (300.000 lei).

Anul acesta se regăsesc pe agendă şi evenimente inedite, care se află pentru prima dată pe agendă: 2 mai – Ziua Naţională a Tineretului, Lansarea Festivalului Internaţional de Muzică Sibiu, Conferinţa Internaţională Sibiu – Smart City, Biblioteca digitală a ULBS – Sibiu Smart, Scriitori români versus traducători germani, Guşteriţa Turistică, Festivalul Grădinilor, Sibiu Educational Festival, Festivalul Internaţional de Modă ‘Be creative’, Smart Park 2013, Strada cu cărţi, Sibiu Magic Weekend, Smart Hermannstadt Rock, Classics for pleasure – Everybody’s Music, The Festival, Smartmobilul 2013, Balul Tinerilor Artişti.

În anul 2012 agenda culturală a conţinut 53 de evenimente, suma totală alocată fiind de 3,86 milioane de lei.

Spre deosebire de Constanţa, municipiul Sibiu insistă pe o altfel de promovare turistică. Întrebat de corespondentul AGERPRES, cum vede abordarea în materie de turism a primarului Constanţei, Radu Mazăre, Klaus Iohannis a declarat joi că este vorba de “abordări fundamental diferite, dar asta nu înseamnă că cea din Constanţa nu este bună, ci este doar fundamental diferită de cea din Sibiu, iar rezultatele vor arăta dacă a fost bună sau nu”.

“Depinde pentru ce vine simplul turist în România. Dacă vine pentru un oraş istoric, pentru o viaţă culturală, pentru ceva monumente, va veni mai degrabă în Sibiu. Dacă vine pentru altceva, posibil să meargă şi în Constanţa. Da, pentru distracţie poate să meargă acolo. Şi aici există (distracţie – n.r.)”, a concluzionat Iohannis.

Sursa: Bucharest herald

Facebook Twitter Email

Comments are closed.

Cauta
Articole - Romania pozitiva