În 2009, anul în care a fost realizat cel mai recent studiu despre importanţa industriilor creative în economia României, Braşovul era pe locul patru în topul celor mai creative oraşe din România, cu un procent de 2,1% din veniturile generate de această industrie, pe primele trei locuri aflându-se Bucureştiul (69,4%), Clujul (4,3%) şi Timişoara (2,6%).
Industriile creative au adus României anul trecut circa 9,22 miliarde de euro, comparativ cu 2009 când au însemnat în jur de 6,95 miliarde de euro din PIB-ul ţării de 115,9 miliarde de euro la acel moment.
Industriile creative se referă la domenii precum publicitate, arhitectură, arte şi antichităţi, meştesuguri, design, modă, film, video şi fotografie, software, jocuri şi publishing electronic, muzică şi performing arts, publishing, televiziune şi radio.
„Aceste industrii înseamnă foarte mult pentru o economie ca cea a României, mai ales că ele nu beneficiază de sprijinul statului. Dacă scoatem domeniul IT care este cel mai important ca pondere între industriile creative şi care mai este sprijinit de autorităţi şi ne referim la domenii precum cinema sau de teatru, acestea au susţinerea cea mai mică”, a mai spus Barta.
Pe de altă parte, cele mai profitabile industrii creative româneşti sunt domeniul software şi cel al jocurilor pe calculator, industria de carte, publicitate, audio-vizual (film, televiziune şi radio), artele spectacolului şi domeniul designului.