Facebook Twitter Email

simon 4

 S-a stabilit în România de mai bine de 10 ani și a predat, la început, la Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc” din București, ca un  profesor străin de limba engleză angajat la liceu. După aceea au urmat și alte școli din țară, inclusiv la Cluj și într-un sat din Munții Făgăraș. Simon Parker este un profesor britanic cu zeci de ani de experiență în învățământ, mai întâi în Marea Britanie și apoi în România. Când s-a retras din învățământul românesc, nu a ales sa plece din țară, în schimb a pus bazele unei mici afaceri, prin care face lucrul la care se pricepe cel mai bine: consiliere. Ideea i-a venit pe vremea când preda la Coșbuc și copiii veneau la el să-i sfătuiască cum să ajungă studenți la o universitate din Marea Britanie. Astfel, a înființat o firmă de consiliere – Albion International Study – care îi ajută pe tinerii români să ajungă studenți la cele mai bune universități din Marea Britanie. Anul acesta, spre exemplu, unul dintre elevii pe care i-a ajutat a intrat la Medicină la Cambridge, fiind al doilea român acceptat acolo în istoria universității, iar un alt tânăr român a intrat la Filosofie și Informatică la Universitatea Oxford.

Simon Parker a venit prima dată în România în 2001, cu niște prieteni din Marea Britanie „Am trecut granița la Arad și am străbătut munții cu mașina până la București. Poate sună ca un clișeu de Valentine’s Day, dar atunci pur și simplu m-am îndrăgostit de România. Nu pot să dau o explicație rațională de ce am îndrăgit țara voastră de la prima vedere, la fel cum nu poți să spui exact de ce te-ai îndrăgostit de o persoană la prima vedere. Probabil a fost o combinație de cultură, oameni și frumusețea pitorească a țării pe care am văzut-o și care mi-au dat impresia că sunt acasă. Am simțit nevoia să mă întorc aici, ceea ce am și făcut câteva luni mai târziu”, explică Parker.

simon-parker

Britanicul spune că a călătorit destul de mult la viața lui, dar că nici un loc în care a fost nu a avut impactul pe care l-a avut România, motiv pentru care și-a căutat un loc de muncă aici și la mai puțin de doi ani de la prima sa vizită, s-a stabilit în București ca profesor la Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc”, liceu unde se angajează profesori de engleză din străinătate.

Elevii români îl vedeau ca pe un profesor „exotic”

A adus cu el un Land Rover roșu pe care l-a condus din Marea Britanie și până la București. „Era vara lui 2003, încă îmi amintesc cum am traversat toată Europa cu mașina aceea, cum am văzut pentru prima dată Munții Alpi, dar și cum m-a lăsat mașina în drum de vreo două ori prin Ungaria. Îmi aduc aminte și de primele mele drumuri cu mașina aceea uriașă prin București… ce să zic, nu erau multe mașini de teren la vremea aceea în oraș și de fiecare dată când intram într-o intersecție ca Piața Victoriei, toți șoferii încercau să mă evite”, spune Parker amuzat.

Profesorul povestește că i-a plăcut în mod special clima. Față de Anglia, la noi nu plouă tot timpul și nici nu bate vântul ca pe insulă. În ceea ce privește experiența profesoratului în școlile românești, Parker spune că, la început, era văzut ca un personaj exotic, foarte diferit față de ceilalți profesori, în ochii elevilor. „Modul în care predau este destul de informal și relaxant și predam materii care se învață în școlile britanice cum ar fi drepturile omului și abilități de prezentare (presentation skills). Majoritatea claselor erau împărțite pe grupe mici la orele de engleză și orele în sine erau o conversație”, explică profesorul britanic. Parker mărturisește că în Marea Britanie orele nu se desfășoară la fel, în special la clasele terminale, unde se face o pregătire intensă la doar trei materii pe care elevii și le-au ales pentru examenul național „A Levels”, echivalentul Bacalaureatului de la noi. Despre elevi, spune că sunt foarte inteligenți și că au fost mai buni decât elevii britanici, lucru pe care l-au observat și alți profesori din Regatul Unit care au predat aici.

După trei ani de profesorat la liceul „George Coșbuc”, Parker a continuat să predea la câteva școli private din București după care a petrecut doi ani într-un sat din Munții Făgăraș, unde a trăit o altfel de viață care i se pare apropiată de ceea ce a existat cândva și în Marea Britanie și care s-a pierdut în urma industrializării masive din secolul al XIX-lea. După experiența din Făgăraș a plecat la Cluj și apoi s-a întors în București pentru a participa la un proiect de „teacher training” (prin care îi învață pe profesori să predea mai bine), program realizat din fonduri europene.

Parker ajută peste 50 de elevi români să aplice la universitate

Întrebat dacă a contemplat vreodată să părăsească România, Parker a răspuns că au fost momente când i-a fost greu și s-a gândit să se mute în Bulgaria sau în Ungaria, dar nu a găsit ceva de făcut acolo care să-l motiveze precum munca pe care o făcea la noi în țară. „Acum îmi conduc propria afacere, o mică firmă prin care îi ajut pe elevii români să dea admiterea la cele mai bune facultăți britanice. Ideea mi-a venit când elevii români de la școlile unde predam veneau la mine să îi consiliez în materie de învățământ universitar și când am văzut la ce universități vroiau să aplice, sub nivelul lor de pregătire, am văzut o nișă pe piață pentru un centru de consiliere condus de profesori străini care au experiență de consiliere în Marea Britanie și care cunosc foarte bine învățământul universitar britanic. Acum, din echipa alături de care lucrez fac parte doi absolvenți de Cambridge și un consilier pe domeniul artă și arhitectură. Lucrăm cu peste 50 de copii din toată țara și în curând sperăm să ne extindem în Rusia și Grecia”, spune Parker. Firma a numit-o Albion International Study fiindcă „Albion” a fost primul nume pe care negustorii greci și romani l-au dat Insulelor Britanice în secolul al VI-lea Î.Hr.

În afară de pregătirea pe care o face cu elevii români pentru admiterea la facultate, Parker continuă să facă și „teacher training”, prin care îi învață pe profesorii români, în special cei de engleză care optează pentru astfel de cursuri, despre metode de predare care s-au dovedit a fi foarte eficiente în alte țări. „Majoritatea tehnicilor pe care le predau le dezvoltă elevilor abilități intelectuale care îi ajută să analizeze, să sintetizeze și să evalueze informația nouă pe care o primesc la școală. Genul acesta de strategii de predare s-au dovedit a fi foarte eficiente în dezvoltarea gândirii critice și a creativității”, a explicat Simon Parker.

Citat: “Poate sună ca un clișeu de Valentine’s Day, dar atunci pur și simplu m-am îndrăgostit de România”.

Ii multumesc autoarei, eroina mea Jana Popa
Facebook Twitter Email

Comments are closed.

Cauta
Articole - Romania pozitiva