Piata de publicitate online ar putea fi marele castigator al scaderii bugetelor de marketing din 2012. Si asta pentru ca digitalul acopera nevoia de promovare a brandurilor la costuri mai mici fata de alte forme de publicitate. Cu toate acestea, este putin probabil ca sumele alocate pentru reclama online sa depaseasca 10% din bugetele de marketing.
“Viitorul UE este incert, discutam despre scaderi ale nivelului de trai de la 10 la 50%, in functie de doza de catastrofal a scenariului. Cum vor reactiona brandurile in fata unei astfel de ipoteze de lucru? Istoria ultimilor ani ne spune ca bugetele de marketing vor scadea, nu vor creste”, a adaugat reprezentantul Publicis.
Migrarea banilor catre online
In aceste conditii, centrul de greutate al bugetelor ar putea sa migreze catre online, dar este putin probabil ca multe dintre investitii sa depaseasca 10% din valoarea totala a sumelor alocate marketingului, apreciaza Chiriac.
”E si o chestiune umana la mijloc: un shift major catre online e un act de curaj pe care nu foarte multi brand manageri vor fi dispusi sa si-l asume”, a completat online plannerul.
Totusi, acesta se asteapta ca numarul utilizatorilor de Internet sa creasca in 2012, majorare bazata in primul rand pe scaderile de costuri atat ale hardware-ului, cat si ale conexiunii, in special al celei mobile.
“Nu uitati ca intre 15 si 20% dintre romani au smartphone-uri si aproximativ unul din trei declara ca au accesat servicii de date pe mobil”, a mai spus Chiriac.
In acest context, reprezentantul Publicis este de parere ca “probabil ca vom face cunostinta cu peste un milion de noi internauti romani” iar online-ul va depasi “in mod cert bariera de 10 milioane, asta daca nu am depasit-o deja”.
Ultimele cifre oficiale referitoare la piata de publicitate online in 2011, prezentate de IAB Romania, aratau ca in primele 6 luni ale anului trecut, piata ajunsese la 43,7 milioane de lei (echivalentul a aproximativ 10 milioane de euro). Cresterea a fost de doar 4% fata de aceeasi perioada a lui 2010.