În 2011, la iniţiativa ROM Autentic şi mulţumită efortului depus de peste 600.000 de români care au căutat pe Google sintagma “românii sunt deştepţi”, România devenea prima ţară din lume care îşi schimba imaginea pe Internet. Atunci, românii deveneau din “păduchioşi”, “deştepţi”.
Tocmai de aceea, sub deviza “O ţară, 19 milioane de ambasadori”, anul acesta, ROM Autentic le dăruieşte românilor campania “Românii sunt deştepţi” şi îşi propune să transforme sintagma “romanians are smart” în eticheta de ţară.
Pentru ca lucrurile sa fie cât mai simple, ROM Autentic ne pune la dispoziţie uneltele digitale necesare pentru a ajuta la schimbarea imaginii României pe Internet.
Dacă vrei sa fii ambasadorul României pe net, acestea sunt lucrurile pe care le poţi face:
1. Intră pe www.romaniisuntdestepti.ro şi spune-ne care sunt locurile şi oamenii care te fac să fii mândru că eşti român.
2. Fă-ţi postările publice şi foloseşte expresia “romaniansaresmart” atunci când scrii pe Facebook despre România.
3. Dacă ai blog, foloseşte întotdeauna eticheta “romanians are smart” atunci când scrii o poveste românească.
4. Foloseşte întotdeauna eticheta “romanians are smart” atunci când postezi un clip pe YouTube.
5. Foloseste hashtag-ul #romaniansaresmart atunci cand scrii pe Twitter despre Romania.
6. Foloseşte hashtag-ul #romaniansaresmart atunci când postezi pe Instagram poze din România.
Toate aceste informaţii se regăsesc şi în tutorialul pregătit în cadrul campaniei, tutorial care poate fi accesat tot pe site-ul campaniei.
“Nu e de mirare ca ne-am intors de unde am plecat cu sugestiile Google, vestile proaste circula intotdeauna mai repede. Pe de alta parte, continut pozitiv despre Romania exista, problema este doar ca acesta este foarte dispersat. Ce vrem noi sa facem este sa il adunam pe tot sub o singura “umbrela – un tag de tara, care sa il faca puternic si vizibil. Trebuie sa invatam sa folosim sintagma “romanians are smart” de fiecare data cand scriem despre romani si Romania sau fotografiem locuri si oameni care ne fac sa fim mandri si sa facem aceasta sintagma foarte populara. Un gest mic ne face un ambasador al tarii pe net”, declara Sebastian Olar, copywriter McCann Erickson.
“Rom a devenit in timp o marca simbol pentru romani si Romania. De aceea, este firesc sa ia atitudine atunci cand nu suntem apreciati. Cliseele legate de noi romanii sunt si amuzante, dar si demne de cinste; si Rom exact asta si-a propus: sa adune tot ce e pozitiv despre noi, romanii”, declara Gabriela Munteanu, Marketing Manager Kandia Dulce.
Incepand cu data de 22 noiembrie, www.romaniisuntdestepti.ro se va transforma intr-un agregator care va aduna tot continutul pozitiv despre romani si Romania, generat si etichetat de fiecare dintre noi.