Sandero, una dintre cele mai de success maşini ale Renault, nu ar fi trebuit să existe. Nu era în planurile constructorului francez. Omul care a creat-o, fostul director de design al grupului povesteşte cum a apărut.
Foto: caradisiac
Twingo, Scenic şi…Sandero. Acestea sunt proiectele de care este mândru Patrick Le Quement, fostul director de design al Renault, după cum a declarat într-un interviu acordat publicaţiei franceze Caradisiac.
De ce Sandero? Pentru că, după cum spune fostul designer, maşina nici măcar nu ar fi trebuit să existe în forma pe care o ştim noi acum. Ar fi trebuit să fie doar un Logan puţin stilizat. Iată cum a apărut Sandero, o poveste mai puţin cunoscută, după cum spune chiar Patrick Le Quement.
“Sandero a fost un proiect realizat în condiţii foarte dificile. S-a vorbit despre Sandero mai puţin decât despre Logan, dar această maşină a devenit vârful mondial de lance al Renault, servind şi ca punct de plecare pentru Duster” spune designerul.
“La început, ni s-a cerut să luăm un Logan, căruia să-i păstrăm liniile, să-l modificăm foarte puţin şi pe care să-l facem în cinci uşi. Proiectul s-a făcut, dar am atras atenţia că, realizat aşa, ar fi condus la o maşină oribilă. Dar, cum oamenii care se ocupau de proiect mi-au spus că nu sunt bani pentru altceva, l-am făcut: la Guyancourt (principalul centru de cercetare şi design al Renault-n.red.) am dezvoltat acest Logan în cinci uşi. Dar, în centrul nostru mai mic de la Barcelona, am făcut o a doua machetă, secretă, doar pe calculator.
La prezentarea proiectului (Loganul în 5 uşi-n.red.) l-am atenţionat pe responsabilul de proiect că am şi această a doua machetă. Evident, vehiculul urma să coste mai mult, dar potenţialul comercial era cu mult mai mare. A vrut să-mi interzică să-l arăt mai departe. Singurul meu şef era însă preşedintele Renault. Schweitzer (Louis Schweitzer-CEO al Renault în perioada 1992-2005-n.red) a fost puţin jenat dar mi-a spus totuşi să-i arăt macheta. După doar patru minute, proiectul a fost aprobat. Directorul de marketing de la acea vreme a exclamat: “Nu ştiu cât ne va costa, dar sunt sigur că se va vinde” a spus fostul designer şef.
Sandero a fost lansat pe piaţă la sfârşitul lui 2007 şi a devenit unul dintre cele mai de succes produse ale Renault. Sandero 1 a fost este asamblat în şase fabrici, începând cu România şi terminând cu America de Sud. Anul trecut, a fost lansată a doua generaţie Sandero, care se produce în uzinele Renault din Mioveni, (România) şi Casablanca şi Tanger (Maroc). De când a fost scos pe piaţă şi până la sfârşitul anului trecut s-a vândut în peste 1,1 milioane de exemplare.
Sursa: Economica.net