Petrom a lansat ‘Fabricat în ţara lui Andrei’, o competiţie adresată celor care vor să dezvolte afaceri sociale în comunităţile locale din România, zece proiecte urmând să primească finanţare, în valoare totală de până la 350.000 euro.
Conform unui comunicat , competiţia, organizată în parteneriat cu Fundaţia NESsT, se adresează ONG-urilor, PFA-urilor (persoane fizice autorizate), SRL-urilor şi întreprinderilor individuale. Înscrierea a demarat marţi, 29 ianuarie, şi se va încheia pe 4 martie 22013.
Pentru a se înscrie, participanţii trebuie să aibă o idee care răspunde unei probleme sociale şi poate deveni o afacere funcţională. În martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar iniţiatorii vor beneficia de pregătire şi consultanţă pentru a-şi transforma ideea în plan de afaceri. Totodată, cei 20 de finalişti vor primi sprijin financiar în limita a 1.500 de euro pentru a realiza o cercetare locală în comunităţile vizate.
Până la finele anului, dintre cei 20 de finalişti, zece vor primi finanţări pentru demararea afacerilor sociale.
Cele 28 de comunităţi pentru care se pot propune idei de afaceri sunt: Merişani, Băbana (judeţul Argeş), Zemeş, Moineşti, Comăneşti (Bacău), Suplacu de Barcău, Abrămuţ (Bihor), Corbu (Constanţa), Moreni, Gura Ocniţei, Măneşti, Şelaru (Dâmboniţa), Independenţa, Schela (Galaţi), Clejani, Ghimpaţi, Bucşani (Giurgiu), Bustuchin, Hurezani (Gorj), Icoana (Olt), Băicoi, Boldeşti-Scăieni, Telega (Prahova), Marca (Sălaj), Siliştea, Poeni (Teleorman), Guşoeni (Vâlcea) şi Burcioaia (Vrancea).
În noiembrie 2013, cele 20 de planuri de afaceri vor fi evaluate şi se vor alege zece câştigători, iar fiecare dintre aceştia va primi finanţare nerambursabilă pentru iniţierea afacerii. De asemenea, vor beneficia de consultanţă din partea experţilor ‘Fabricat în Ţara lui Andrei’, timp de circa un an, în domenii cheie pentru antreprenori: management financiar, legislativ, marketing şi distribuţie.
‘Fabricat în Ţara lui Andrei are două obiective: să creeze locuri de muncă şi să rezolve o parte dintre problemele sociale ale comunităţilor româneşti. Am gândit acest proiect sub forma unei competiţii complexe care, în primul rând, educă participanţii în spiritul antreprenoriatului social, apoi le oferă acestora finanţare pentru a pune pe picioare o afacere sustenabilă. Cred că afacerile sociale pot deveni în timp o soluţie pentru problemele societăţii româneşti’, a declarat Mona Nicolici, manager Relaţii Comunitare Petrom.
Petrom este cel mai mare grup petrolier din Europa de Sud-Est, cu activităţi în sectoarele Explorare şi Producţie, Gaze şi Energie, Rafinare şi Marketing. Grupul şi-a consolidat poziţia pe piaţa petrolieră din Europa de Sud-Est în urma unui amplu proces de modernizare şi eficientizare, pentru a cărui implementare au fost realizate investiţii de peste 7,7 miliarde de euro în ultimii şapte ani.
Grupul exploatează în România şi Kazahstan rezerve dovedite de petrol şi gaze estimate la 812 milioane de barili echivalent petrol (în România 786 milioane barili echivalent petrol) şi are o capacitate nominală anuală de rafinare de 4,5 milioane tone la sfârşitul anului 2011.
Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere, OMV Petrom este prezent în România, Republica Moldova, Bulgaria şi Serbia, prin intermediul unei reţele de circa 800 staţii, operate sub două branduri, Petrom şi OMV. Activitatea de comercializare produse petroliere în România se desfăşoară prin intermediul OMV Petrom Marketing, care este deţinută în totalitate de OMV Petrom.
OMV, una dintre cele mai mari companii industriale publice din Austria, deţine 51,01% din acţiunile OMV Petrom. Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri deţine 20,64% din acţiunile OMV Petrom, Fondul Proprietatea deţine 20,11%, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare 2,03% iar 6,21% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti.
Sursa: Financiarul