Cumulat, marile companii au cheltuit 84 de miliarde de dolarianul trecut pentru a cumpăra start-up-uri care activează în zona IT&C. Când vine vorba de high tech, numărul achizițiilor micilor invenții de către giganții IT a explodat în ultimul an.
Mai exact 2.357 de antreprenori și-au cedat ideile marilor companii, după cum se arată într-un studiu efectuat de PrivCo. Printre cei care au achiziționat cele mai multe start-up-uri se numără Facebook, Google, Groupon, Twitter și Cisco. În top cinci cumpărători, Apple nu figurează. De asemenea, nici Microsoft, Oracle sau HP.
Cum se explică această dorință a giganților de a achiziționa start-up-uri? Aceste companii au nevoie de mai mult talent, iar cursa pentru ingineri și designeri nu a fost, probabil, niciodată mai aprinsă. În Silicon Valley a devenit normalitate achiziția unei companii în cazul în care nu-i poți lua angajații și managerii cu know how în urma unei oferte salariale. Cel de-al doilea motiv pentru care s-au tot cumpărat start-up-uri este dorința giganților de a găsi noul ”big thing” care, cu siguranță, nu va veni din birourile companiilor listate deja.