La 27 de ani, şi Irina Toma îşi monetizează pasiunea pentru accesoriile textile, fie ele papioane, jabouri, manşete, broşe sau coliere. A urmat cursurile Liceului de Artă din Capitală, a absolvit cursurile Facultăţii de Ştiinţe Politice, are un master în comunicare şi o sumedenie de alte cursuri.
Lucrează într-o bancă şi, spune ea, slujba i-a dat „disciplină şi rigoare în activitate„; din familie a moştenit simţul artistic – mama ei pictează, una din bunici făcea ţesături, iar cealaltă bunică, modă de lux. Irina Toma a început prin a face un papion, în urmă cu mai bine de un an, pentru că a dorit să-şi cumpere un accesoriu aparte şi nu a găsit nimic care s-o mulţumească. Aşa că s-a gândit să facă ea însăşi ceea ce-şi dorea.
Apoi au urmat alte accesorii, pe care a început să le vândă după ce le posta pe Facebook. Acum are un site, un blog şi un nume pentru mica afacere: Duran Art, nume inspirat de unul din bunici, de care este foarte ataşată. Cumpără materialele – de pildă mătase, broderii, piele şi accesorii – pe care le foloseşte online din Olanda, UK, SUA sau Dubai şi le primeşte prin poştă.
Pentru o comandă obişnuită – de pildă un papion, care costă în jur de 60 de lei – lucrează 30-40 de minute, „dar dacă e ceva deosebit, cum ar fi accesorii personalizate pentru un botez, am nevoie de inspiraţie şi durează mai mult„. Irina Toma are nevoie de circa două ore pentru a face un jabou sau o pereche de manşete complicate, al căror preţ se învârte în jurul a 200 de lei. Una peste alta, în luna martie a avut în jur de 250 de comenzi şi face planuri să facă un pas mare: să renunţe la job, să închirieze un spaţiu şi să crească afacerea; estimează că 20.000 de euro ar fi suficienţi pentru toate cheltuielile
Autor: Ioana Mihai Sursa: Business Magazin