Ziua Mondială a Calității (World Quality Day) se aniversează în acest an pe 13 noiembrie, evenimentul este marcat, anual, în cea de-a doua zi de joi a lunii noiembrie.
Foto: (c) thecqi.org
Ziua Mondială a Calității a fost lansată de Națiunile Unite în 1990, pentru a evidenția contribuția decisivă a calității în evoluția societății, în asigurarea prosperității la nivel național și implicit la nivel mondial. Într-o economie mondială în care succesul depinde de calitate, inovație și durabilitate, această zi reprezintă o oportunitate pentru a spori gradul de înțelegere al rolului vital al managementului calității în obținerea și menținerea succesului unei instituții, organizații sau afaceri.
Ziua Mondială a Calității este organizată în țările din Uniunea Europeană din noiembrie 1995, prin acest eveniment se exprimă necesitatea unor eforturi susținute și conjugate ale tuturor celor implicați pe traseul de la producător la consumator pentru obținerea și menținerea unor standarde înalte de calitate.
În fiecare an, Institutul pentru Calitate Chartered alege o temă pentru marcarea Zilei Mondiale a Calității, având în vedere problemele cu care se confruntă mediul de afaceri. În 2014, tema este “Să construim o lume de calitate împreună”, recunoscând faptul că toți cetățenii planetei pot contribui la realizarea calității prin ceea ce fac în mod individual, respectând anumite norme și principii. Calitatea produselor și serviciilor a devenit tot mai importantă.
În fiecare an cu acest prilej au loc seminarii, ateliere de lucru, conferințe. Săptămâna europeană a calității este organizată de Organizația Europeană pentru Calitate (OEC) și se stabilește în luna noiembrie astfel încât să includă Ziua Mondială a Calității. Organizația Europeană pentru Calitate organizează peste 1.000 de evenimente, anual, în săptămâna europeană a calității.
Organizația Europeană pentru Calitate este o asociație autonomă, non-profit care încearcă să realizeze o îmbunătățire efectivă în sfera managementului calității. A fost înființată în 1956 și, în prezent, are 40 de state membre, 70.000 de membri (prin organizațiile membre), 500.000 de companii și peste 70.000 de experți. Institutul pentru Calitate Chartered a fost membru fondator al Organizației Europene pentru Calitate, dar s-a retras în 2009.
AGERPRES/ (Documentare-Daniela Dumitrescu, editor: Mariana Zbora-Ciurel)