Primul proiect depus de România pe programul ‘Facilitatea Europeană de Conectare’ vizează construcția unui teminal de containere, proiect în valoare totală de 140 milioane euro și care va duce la crearea a aproximativ 8000 de locuri de muncă la Galați, a declarat vineri seară, la Galați, ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.
Foto: (c) EUGENIA PASCA/AGERPRES FLUX
Potrivit acestuia, sesiunea de depunere a unor astfel de proiecte a fost deschisă în septembrie 2014 și se va încheia în februarie 2015, iar obținerea finanțării proiectului de realizarea a platformei multimodale de la Galați este aproape o certitudine.
Proiectul are termen de execuție 36 de luni și este un parteneriat între portul Galați reprezentat de Administrația Porturilor Dunării Maritime(APDM) ca aplicant de stat și societățile private Port Bazinul Nou Galați și Metaltrade Galați și portul german Duisburg, terminalul de la Galați urmând să asigure transportul mărfurilor pe ruta Rhin—Dunăre-Asia. Duisburg este cel mai mare port interior din lume, tranzitând anual patru milioane de containere cu marfă pe rute lungi.
Din valoarea totală a bugetului acestui proiect, 85% reprezintă fonduri europene nerambursabile, restul de 15% reprezentând contribuție locală, repartizată astfel: 60% — contribuția partenerilor privați — Port Bazinul Nou și Metaltrade și 40%, contribuția statului român, prin APDM Galați.
Potrivit directorului SC Port Bazinul Nou, Corneliu Găvăneanu, la terminarea investiției de la Galați, prin platforma multimodală vor putea fi tranzitate circa 300.000 de containere, echivalentul a 5-6 milioane de tone de marfă pe an, în condițiile în care traficul maxim realizat prin Port Bazinul Nou a fost de un milion de tone, în perioada în care combinatul siderurgic Arcelor Mittal Galați era la capacitate maximă de producție.
AGERPRES / (AS — autor: Dan Paic, editor: Marius Frățilă)