Facebook Twitter Email

Primul premiu acordat la nivel național pentru promovarea turistică a unui monument istoric din județul Brașov i-a revenit primăriei Râșnov, pentru promovarea turistică profesionistă a Cetății din localitate în anul 2014.

Foto: (c) Bogdan BĂRBULESCU / Arhiva AGERPRES

Premiul a fost acordat vineri, cu ocazia Târgului Internațional de Turism desfășurat la Romexpo de către Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România, Federația Patronatelor din Turismul Românesc și Fashion TV, în cadrul celei de a V-a ediții a Galei Turismului Fashion TV Tourism Awards, se arată într-un comunicat transmis AGERPRES, de Primăria Râșnov.

Stațiunea Turistică de Interes Național Râșnov a fost prezentă la Târgul Internațional de Turism 2015, ediția de primăvară, de la Romexpo, cu un stand cu tema “Descoperă Râșnovul”, o alegere inspirată de noua atracție turistică a orașului, Dinoparc, cel mai mare parc tematic cu dinozauri din Europa de Est care va fi inaugurat în această primăvară.

“Prezența Râșnovului la cel mai important târg turistic de primăvară din România este un gest de respect făcut de primăria Râșnov față de râșnovenii care lucrează în domeniul turismului, o formă eficientă de promovare a destinației turistice Râșnov și o dovadă a faptului că în turism ne păstrăm ștaiful la nivel național și chiar internațional”, precizează în comunicatul de presă primarul Râșnovului, Adrian Veștea.

La rândul lui, directorul Muzeului Județean de Istorie Brașov, Nicolae Pepene, susține că premiile pentru industria turismului reprezintă un reper foarte important pentru poziționarea unui obiectiv turistic pe piața națională.

“Premiul primit de Cetatea Râșnov este o confirmare a faptului că succesul transformării unui monument istoric în obiectiv turistic nu trebuie să cuprindă compromisuri care să afecteze moștenirea istorică. Cetatea Râșnov a devenit un spațiu primitor pentru vizitatorii de orice vârstă, un loc potrivit pentru familie și prieteni, o evadare din viața cotidiană, o experiență reconfortantă. Beneficiarul nostru țintă este turistul și acest premiu este dovada faptului că Primăria Râșnov este un partener de încredere pentru profesioniștii din turism”, subliniază, în comunicatul de presă, Nicolae Pepene.

Președintele Asociațiilor de Promovare Turistică din România, Corina Martin, a arătat că s-a bucurat foarte mult să regăsească Râșnovul între laureați.

“Cetatea Râșnov este un monument reprezentativ pentru turismul cultural din România și agenda evenimentelor culturale organizate la Râșnov este un model de promovare turistică eficientă. Primăria Râșnov și colegii noștri de la Asociația Rosenau Turism din Râșnov fac o treabă foarte bună. Există o strategie unitară și Râșnovul își îmbogățește oferta turistică de la un an la altul cu lucruri de calitate. Sunt un exemplu de urmat”, a afirmat Corina Martin.

În zona turismului cultural, în 2014, pe lângă Cetatea Râșnov au mai fost premiați Cetatea Alba Iulia și Muzeul Țăranului Român din București.

Cetatea din Râșnov a fost vizitată anul trecut de 241.500 de turiști plătitori de bilet, o creștere cu 15% față de 2013.

“Având în vedere că la o serie de activități culturale care au loc în cetate, în perioada sezonului estival, dar și de ziua monumentului istoric din luna iulie, intrarea este gratuită, numărul turiștilor se apropie de 300.000 anul trecut”, a precizat pentru AGERPRES primarul Adrian Veștea.

În Cetatea Râșnov au loc începând din luna iunie până în luna septembrie festivaluri medievale, concursuri naționale pentru copii, festivaluri de film, expoziții.

AGERPRES/(AS-autor: Jana Pintili, editor: Diana Dumitru)

Facebook Twitter Email

Comments are closed.

Cauta
Articole - Romania pozitiva