Muzeul Trenulețelor din Sinaia prezintă o impresionantă colecție de trenulețe în miniatură active, machete complexe, având în compoziție gări, depouri, tunele, viaducte și garnituri, copii ale unor gări din Elveția și Italia, reproduse în detaliu respectând modelele după care au fost inspirate, potrivit siteurilor worldwideromania.com. și cesavezi.ro.
Foto: (c) www.worldwideromania.com
Înființat în anul 2009, muzeul este adăpostit de clădirea Gării din localitatea Sinai, județul Prahova, prima Gară Regală din România, construită de direcția generală a Căilor Ferate Române, în anul 1886, pentru regele Carol I.
Foto: (c) www.primariasinaia.ro
Colecția muzeului cuprinde, potrivit surselor amintite, un sistem feroviar alcătuit din 150 de vagoane, 70 de locomotive și 300 de metri de linie ferată. Machetele sunt opera italianului Alberto Drera, pasionat de obiecte în miniatură, care s-a stabilit la Sinaia și a dorit să deschidă o expoziție. Înainte de a-și vedea visul împlinit acesta a murit, iar machetele au fost donate de fiica sa gării din Sinaia.
Foto: (c) www.worldwideromania.com
Vizitatorul poate urmări traseul trenulețelor prin tuneluri printre arbori și munți, oprirea lor în gări unde oameni așteaptă pe peron. Sunt realizate localități, cartiere peisaje de vară sau de iarnă, pe fundalul unor scene din viață cotidiană.
Foto: (c) www.worldwideromania.com
Într-una dintre stații se află și renumitul Orient Express, care a fost pentru prima dată pus în circulație la data de 5 iunie 1883 și a unit Parisul de Constantinopole prin Nancy — Strasbourg — München — Viena — Budapesta — Szeged — Jimbolia — Timișoara — Caransebeș — Vârciorova — Craiova — Piatra Olt — Pitești — București — Giurgiu — Smârda.
Colecția, care se îmbogățește continuu, a fost întregită cu instalații vechi de locomotivă, ceasuri și telefoane din patrimoniul CFR.
În cadrul muzeului există și un loc dedicat jocurilor și machetelor LEGO, unde sunt create diverse forme, jucării, mașini etc.
La ieșirea din clădirea muzeului sunt expuse două drezine vechi, și poate fi admirată mașina-drezină a Anei Pauker. Aceasta este un Mercedes căruia i-au fost montate roți speciale de tren, i-au fost blindate ușile cu plumb și a fost folosit circulația pe calea ferată.
AGERPRES (Documentare — Cerasela Bădiță, editor: Horia Plugaru)